30 Haziran 2014 Pazartesi

Tagged Under:

ÖRGÜ DEKORATİF KILIF YAPIMI

By: Unknown On: 16:42
  • paylaş
  •   Merhabalar. Hobi işleriyle uğraşıyorsanız illaki malzemelerinizin çokluğundan yakınacaksınız. Defalarca almayacağım deyip de görünce alıyım şurda kullanırım diyenlerdensiniz eminim. Çünkü ben de öyleyim. Sonrası mı bir güzel yerleşir dolaba alınanlar, bir şeyi alayım derken yıkılıverir diğerleri, ya da o kadar çok malzemenin içinde araya karışır bulunmaz aradığın.


       Bu böyle olmaz denmeli dimi? Yakın bir zamanda tanıştığım Hamarat Hanımlar sitesinin sahibi Derya arkadaşım bir çözüm bulmuş buna. Hobi dolabını düzenlemek adına şişelere örgü kılıf geçirerek nasıl dekoratif bir hale getirmiş bakalım mı?

       Malzemelerimiz çok basit.Kullanmadığınız istediğiniz boy kavanoz ( Ben konserve kavanozu kullandım şişler için ), tüylü iplerden çok hazetmediğimden merserize ip tercih ettim ve süslemek için istediğiniz renklerde kurdela...

       1. sıra : 7 zincir çekerek başladım ve çift trabzan ile doldurdum.
       2. sıra: Tekli trabzan ile aralarda 1 zincir çekerek tepelerine battım.
       3. sıra : Tekli trabzan ile aralarda 2 zincir çekerek doldurarak tepelerine battım.
       4. sıra : Tekli trabzan ile aralarda 1 zincir çekerek bir tepeye bir boş alana gelecek şekilde doldurdum. 
       5. sıra : Tekli trabzan ile aralarda 2 zincir çekerek tepelerine battım. 

       6. Sıra: Kavanozun genişliğine göre ayarlayarak tek ilmeği 6 kez tekli trabzanile doldurdum. (3 ilmek örünce araya 2 zincir çektim ) Diğer ilmeğe atlarken arada zincir çekmedim. Yine kavanozun genişliğine ayarlayacak şekilde atlamaları yaptım. 
       7. sıra : Artık kavanozu sarmaya başlayan örgümü devam ettirirken, model arasında diğer ilmeğe atlarken 1 zincir çekerek geçiş yaptım. 

            
       Bu sıradan sonra ara sıra kavanozu giydirerek kontrol ettim. Anlatımım biraz karışık gelebilir :) Örgü bilenler zaten resimden çıkaracaktır. 

                              
       Kavanozun ağız kısmına gelince kurdele geçirebileceğimiz bir alan oluşturmak adına çifti trabzan ile doldurdum. Ve volan verebilmek için aralardaki zinciri çoğaltarak örneğime devam ettim.













    Örneğimi bitirdikten sonra kurdelemi geçirerek süsledim. 

       İşte bu kadar basit. Oldukça şık. Derya arkadaşımızın Hamarat Hanımlar sitesinde paylaştığı birbirinden güzel dekoratif fikirler var. Bakmanızı tavsiye ederim. Güzel günler diliyorum.


               Benim de dekoratif fikirlerim, kendin yap projelerim var derseniz secilduraan@gmail.com adresinde mesaj gönderebilirsiniz. 




     


    Sen benim çekilişime katılmadın mı hala? Ne duruyorsun TIKLA...








    0 评论:

    Yorum Gönder