22 Mayıs 2014 Perşembe

Tagged Under:

Gül suyu mu?

By: Unknown On: 11:06
  • paylaş



  • saros dönüşü;
    tam kapıdan çıkarken baktım ki,
    güller bana bakıyor,


    hadi gelin bakalım istanbul'a
    :))


    bahçemde kokusu mis 
    (yağ gülü de denilen) pembe gülüm var,
    yağı olursa suyu neden olmasın dedim:)


    dönüş yolunda; 
    telefondan bi sürü araştırma yaptım:)


    aklıma yatanı denemeye karar verdim,
    adres aşağıda,
    bu nedenle her aşamasını yazmıyorum.
    gül suyunu yaparken(tıkla lütfen)


    toprak kabım tencereye yüksek geldiği için
     damıtma kabını da koyunca kapak havada kaldı,
    eşim imdadıma yetişti,
    toprak kabı 
    su ve gül yaprakları dolu olan tencereye düz olarak koyup,
    onun içine cam kaseyi koyduk.


    tencere kapağının halkasını çıkarıp(vidası yerinde) 
    ters koyarak kaynattım,
    ortadaki cam kase buzlar eriyince damıtma kabına su kaçmasın diye. 
    kaynayınca buz kalıplarını kapağın içine koydum ve 5 dakika sonra aldığım damıtılmış gül suyu renksiz ve kokusuzdu,
    onu hemen boşaltıp kabı tekrar toprak kabın içine koyup işleme devam ettim.


    ikinci ve daha sonraki ürün rengi budur,
    ancak kokusu satın aldığımız gülsuyu gibi değil
    çok hafif belli belirsiz gül kokusu var,
    doğrusu keskin olmayan kokular tercihimdir.


    işlem bitince 
    pembe renkli güzel gül yaprakları 
    böyle görünüyor.


    belki daha fazla miktarda da çıkardı,
    zaten yol yorgunu olduğum için devam etmedim.


    spreyli bir şişeye aktarıp buzdolabına koydum,


    cildimi temizledikten sonra 
    tonik niyetine kullanıyorum,
    bakalım sonuçtan memnun olacak mıyım?


    mis gibi sevgiyle kalın
    :)



    http://unlubloglar.com/read.aspx?id=52588

    0 评论:

    Yorum Gönder