8 Temmuz 2014 Salı

Tagged Under:

MUHALLEBİLİ KEMALPAŞA TATLISI

By: Unknown On: 17:43
  • paylaş
  • muhallebili kemalpaşa
    muhallebili kemalpaşa tatlısı


    herkes yapınca ben eksik kalmayayım dedim....... neredeyse millet ikinci tur muhallebili kemalpaşasını yapıyor.....denemeden ,size sunmadan olmazdı yani.

    normalde de çok severim kemalpaşayı...muhallebi ona bir hava katıyor ,basit gibi görünen bir tatlıyı daha özel hale getiriyor...

    beklentimi çok karşılamasa da bu tatlının çook sevenleri var....şerbetli kısım ,muhallebi kısmını bastırıyor....ben şekerli kısmı hafifletir diye umuyordum ama kemalpaşanın fendi muhallebiyi yenmiş görünüyor...

    seveni çok olan bir tarifi size önermezmiyim hiç...yapın yeyin yedirin arkadaşlar....benim bu ara şekerim yüksek galiba ..çok şekelri şeyleri yiyemiyorum o yüzden de bana miniikk bir dilim çok geldi...

    benden haber vereyim birazda.....dgs ye hazırlanıyorum.....bayrama ramak kala bir sınavım var....(bunları yazıyorum çünkü Allah nasip ederse ilerde bunları okuyup vay canına nelerle uğraştım bir zamanlar demek istiyorum ) bu sınavıda atlatınca sırada bekleyen iki sınava daha çalışacağım....

    beynim mi....çok dolu çooookkkk.....robot gibi oldum...sadece çalışıyorum ve kafamın içinde sürekli kelimeler,sorular,cevaplar,sayfalar dönüyor...

    arada bir sizlere tarif yapıp yazıyorum buda beni o ortamdan biraz olsun uzaklaştırıyor......

    muhallebili kemal paşa tatlısı nasıl yapılır
    muhallebili kemalpaşa tatlısı

    muhallebili kemalpaşa tatlısı nasıl yapılır?


    malzemeler....

    • 1 paket kemalpaşa +tarifine göre su ve şeker
    • 1 lt süt
    • 2 yemek kaşığı tepeleme mısır nişastası
    • 2 yemek kaşığı tepeleme un
    • 5 yemek kaşığı toz şeker
    • 1 paket vanilya

    yapılışı.....

    1.  kemalpaşa üzerindeki tarife göre pişirilir(benimkinde 5 su bardağı şekerle 5 su bardağı su kaynatılmak üzere ocağa koydum ve kemalpaşalrıda içine ekledim..kemalpaşalar şişene kadar 20-25 dakika kadar kaynattım...)
    2. hazır olduktan sonra sığacağı bir tepsiye dizilirler..
    3. bir tencerede muhallebi malzemeleri karıştırılarak kaynayıncaya kadar pişirilir....
    4. biraz çırpılıp kemalpaşaların üzerine dökülür....
    5. soğuduktan sonra dilim dilim kesilip ,fıstık veya hindistan cevizi ile süsleyerek servis edilir.
    afiyet olsun....kuplarda tek kişilikte yapabilirsiniz....



    Kaynak:http://www.disalce.com/2014/07/muhallebili-kemalpasa-tatlisi.html


    Ünlü Bloglar`dan gor...

    0 评论:

    Yorum Gönder