24 Mayıs 2014 Cumartesi

Tagged Under:

Emma's Lovely House

By: Unknown On: 16:58
  • paylaş
  • Herkese merhaba!
    Uzun bir tatil, sonrasında kafa dinlemeyle enerjimi toplayıp döndüm işte! 


    Emma's Lovely House

    Bilin bakalım burası kimin evi?
    Hani şurada bahsettiğim bir arkadaşım vardı ya, o.

    Sevgili Emma..
    Kendisi çok zevkli birisidir. Mesela ''Vintage'' kavramını ben söylemeden bilen tek kişiydi. Ev dekorasyonunda yeni ve eskiyi çok güzel kombinleyebilen süper bir görsel yetenek var onda. Yeni evindeki eklektik tarzı görünce dibim düştü diyebilirim! Özgürce birçok değişiklik yaptığını farkettim ayrıca.

    2 yıl önce İzmir'deki evlerini İngiltere'ye taşımışlardı. Ben Türkiye'de yaşamıyor olsam da üzülmüştüm. 
    Uzun lafın kısası İngiltere tatilimizde ziyaret edilecek  kişiler listesindeydi.

    Öyle tatlı bir kasabada yaşıyorlar ki.. Kasabanın adı Tunbridge Wells mini mini butikler, cafeler kaynayan çok şirin bir yer. 



    Emma's Lovely House

    Emma şimdi en sevdiği 2. el eşyaların satıldığı bir dükkanda çalışıyor. 

    İngiltere'deki Charity ShopsVintage yani daha doğrusu 2. el dükkan sistemi biraz farklı yönde işliyormuş. Ve ben bu görüşe hayran kaldığımı söylemeliyim! 


    Sürçü lisan edersem affedin ama kısaca biraz bahsetmek istiyorum.

    Şimdi; Bir kişinin evinde kullanmadığı eşyaları var ve o eşyaları götürüp bu Charity Shop'a bağışlıyor. Bu eşyalar bir merkezde ayıklanıp dükkanlara dağıtılıyor. Bu dükkanlardan satın aldığınız herşeyin parası koşulsuz şartsız yardıma muhtaç kişilere(yaşlı bakım evi, kimsesiz çocuklar vb), gidiyor. Bu dükkanda çalışan kişiler gönüllü olarak çalışıyor ayrıca! Mesaileri karşılığında hiçbir ücret almıyor. 

    Bunu duyduğumda çok şaşırdım, gözlerim doldu ve vintage ürünlere, dükkanlara bakış açım çok değişti. Daha önceleri hem tarzıma uyduğu için ve vintage olan eşyaların geçmişindeki hikayelere vs takılırdım ama şimdi kesinlikle böyle şeylere kafa yormamaya karar verdim. O dükkanlardan aldığım minicik bir süs eşyasının bile yardıma ihtiyacı olan bir kişiye gitmesi beni derinden etkiledi.
    Emma's Lovely House


    Türkiye'de bu tip kuruluşlar var mı merak ettim. Varsa da baya gizliden işlediği belli! Günyüzünde olanların  paraları da birilerinin ceplerine(pardon ayakkabı kutularına) gidiyor ya..

    Daha önce bu tip kuruluşların büyük yolsuzlukları da ortaya çıktığı için millet hepten korktu bi yerlere yardım etmekten... 
    En yakın örneklerden bir tanesi Van'ı gösterebilirim. Depremde zarar görenler daha iyi şartlarda yaşamına devam etsin diye toplanan paraların tarihe karıştığını da okumuştum. 

    İnsanların hakkını bu kadar hiçe sayanlar beni çok kızdırıyor, insana değer vermeyenler bedava kömür dağıtmak için çalışanları çok zor şartlarda çalıştıran ve en sonunda o büyük faciaya sebep olanlar.. 

    Ahh.. 

    Söylenecek çok söz var çok..

    Emma's Lovely House

    Emma's Lovely House

    Emma's Lovely House

    Emma's Lovely House



    0 评论:

    Yorum Gönder