25 Nisan 2014 Cuma

Tagged Under:

PORTAKALLI TURTA

By: Unknown On: 18:14
  • paylaş
  • Portakal mevsimi geçiyor ben hiç portakallı bir şey yapmadım ama portakallı bir tarif de paylaşmak istedim.Bu yüzden 'Lezzetli Sanatlar' da gördüğüm Şeftalili Turta'yı portakallı yaptım.Nefis oldu.Portakallar bitmeden deneyin derim.Tarif için sevgili Pırıl'a teşekkürlerimi yolluyorum.





    Malzemeler:

    Tart hamuru için:

    *1,5 su bardağı un (benimki daha fazla un aldı)
    *125 gram tereyağı
    *Yarım su bardağı pudra şekeri
    *1 yumurta

    Kreması için:
    *2 adet yumurta sarısı
    *1 çay bardağı toz şeker
    *1,5 yemek kaşığı mısır nişastası
    *1,5 yemek kaşığı un
    *2 su bardağı süt
    *1 paket vanilya
    *50 gram tereyağı

    Üzeri için:
    *3 adet portakal
    *Yarım paket tart jöle (ben 2-3 kaşık portakal reçeli suyunu kullandım)
    *File antep fıstığı

    Yapılışı:

    1)Tart hamurunu hazırlıyoruz ve 15 dakika kadar buzdolabında bekletiyoruz.Turta kalıbını tereyağ ile yağlayıp,hamuru kalıba,taban ve kenar olacak şekilde yerleştiriyoruz.Tekrar buzdolabına kaldırarak 15 dakika bekletiyoruz.
    2)Hamurun üzerine yağlı kağıt seriyoruz ve üstüne kuru bakliyat koyuyoruz.(hamur kabarmasın diye) 185 derecede önceden ısıtılmış fırında 25 dakika pişiriyoruz.Daha sonra yağlı kağıt ve bakliyatları alıp 10 dakika kadar daha pişiriyoruz.
    3)Kreması için yumurta sarıları,şeker,nişasta,un ve sütü karıştırıp pişiriyoruz.Piştikten sonra tereyağ ve vanilyayı ekleyip mikser ile 5 dakika kadar çırpıyoruz.
    4)Pişen ve soğuyan tart hamurunu servis tabağına alıyoruz.(soğuyunca kalıptan kolayca çıkıyor) Kremayı da soğuttuktan sonra tartın üzerine döküyoruz.


    5)Portakalları soyuyoruz (ben kabuklardan gül yapıp tartı süsledim) ve dilimliyoruz.Kremanın üzerine dilediğimiz gibi yerleştiriyoruz.File antep fıstığı serpiyoruz.
    6)Yarım paket tart jöleyi 1,5 çay bardağı su ile hazırlıyoruz.Jöle sıcakken fırça yardımıyla portakalların
    üzerine sürüyoruz.(ben portakal reçelinin suyunu kullandım)
    7)Buzdolabında 1 saat beklettikten sonra servis yapabilirsiniz.

                                                                            Afiyet olsun:)





    http://suslumutfak.blogspot.com/2014/04/portakalli-turta.html

    0 评论:

    Yorum Gönder