16 Nisan 2014 Çarşamba

Tagged Under:

BALLI PASTA

By: Unknown On: 08:00
  • paylaş
  • Bu gün bir yemek tarifi vermek istiyordum.Üst üste hep tatlı tarifi yayınlamışım.Bu akşam bu pastaları o kadar beğendik ve yapımı o kadar pratik geldi ki hemen paylaşmak istedim.Geçen gün markette Dr. Oetker'in Şu - Ekler Hamuru paketini görünce denemek istedim.Sanırım yeni bir ürün ya da ben yeni farkettim.O gün tarife göre ekler pasta yaptım.Fotoğraf çekemeden bitti.Bu akşam da üniverstede okurken okula yakın bir pastahanede satılan ve yemek için öğle arasını zor beklediğim ballı pastalar aklıma geldi.Yaptım, sonuç bizi fazlasıyla memnun etti.Pratikliği açısından da denemenizi öneririm.




    Bu kez paketin üzerindeki tarife göre profiterol toplarını hazırladım.

    Malzemeler:

    Profiterol Topları için:
    *1 paket Dr. Oetker Şu - Ekler hamuru
    *2 adet yumurta
    *25 ml.(2-3 yemek kaşığı) süt
    *50 ml.(4-5 yemek kaşığı) sıvı yağ
    *50 ml.(4-5 yemek kaşığı) su

    İç kreması için:
    *2,5 su bardağı süt
    *2 adet yumurta sarısı
    *1 çay bardağı toz şeker
    *15 gram tereyağı
    *1 adet vanilya
    *2 dolu yemek kaşığı un
    *1 dolu yemek kaşığı mısır nişastası
    *1 paket toz krem şanti

    Üzeri için:
    *2 çay bardağı toz şeker
    *1 yemek kaşığı bal
    *3 yemek kaşığı su
    *Kiraz şekerlemesi

    Yapılışı:

    1)Hazır un karışımını çırpma kabına boşaltıyoruz ve üzerine yumurta,süt,su ve sıvı yağı ekliyoruz.Mikserin çırpıcı uçları ile önce düşük,sonra yüksek devirde toplam 3 dakika kadar çırpıyoruz.
    2)Pişirme kağıdını fırın tepsisine yayıyoruz ve önceden ısınması için fırını 200 dereceye açıyoruz.Karışımdan yarım tatlı kaşığı dolusu alıp 3'lü kümeler halinde başka bir kaşık yardımıyla sıyırarak,yağlı kağıt üzerine koyuyoruz.Her üçlü grup için ayrıca tek bir top daha yapıyoruz.
    3)200 derecede önceden ısıttığımız fırında 25 dakika (üzerleri kızarana kadar) pişiriyoruz.Pişince fırından alıp soğutuyoruz.
    4)İç kreması için yağ,vanilya ve şanti hariç diğer malzemelerle,devamlı karıştırarak muhallebi pişiriyoruz.Yağı ve vanilyayı ekleyip ocaktan alıyoruz.Ara sıra karıştırarak soğutuyoruz.Soğuyunca şantiyi ilave edip mikser ile çırpıyoruz.
    5)Soğuyan üçlü topları enine kesip arasına krema dolduruyoruz.Tekli topların da içine krema doldurup üçlü topların üstüne koyuyoruz.En üste bir tane kiraz şekerlemesi yerleştiriyoruz.
    6)Üzeri için,bal,su ve şekeri küçük bir tencereye alıp eritiyoruz.Pastaların üzerine kaşıkla döküyoruz ve donması için bekletiyoruz.(Ben bu aşamayı tepsideyken yaptım,fotoğraf çekmek için servis tabağına alırken biraz zorlandım yapışmaya başlamışlardı.Bu yüzden eğer balı benim gibi tepside dökecekseniz çok fazla bekletmeden servis tabağına alın)

                                                                            Afiyet olsun:)



    http://suslumutfak.blogspot.com/2014/04/balli-pasta.html

    0 评论:

    Yorum Gönder